Det er en rigtig god idé at have en god relation til en leverandør af kontorforsyning. Det gælder i hvert fald for det firma, som jeg arbejder for. Vi har et kæmpe forbrug af kontorartikler. Printere, toner til printer, papir og konvolutter er vi sikkert byens største forbruger af. Vi lever af at skubbe papir frem og tilbage, forstået på den måde, at vi arbejder med konsulentydelser for offentlige myndigheder her i landet.
Stort papirforbrug
Det betyder, at vi bruger meget papir på at skrive tilbud, hvis vi er blevet inviteret til at deltage i en udbudsprocedure. Ikke nok med at selve tilbuddet skal indleveres i forseglede kuverter – i jeg ved ikke hvor mange eksemplarer. Alle kladderne, vi laver, skal også printes ud, fordi de skal nærlæses og korrigeres mange gange, så vi undgår fejl og forkerte tilgange i metodikken. vi vælger at foreslå. Vi sender dagligt 5 – 6 tilbud, så der bliver brugt meget papir, og printerne kører for fuldt drøn.
God kontorforsyning
Den kontorforsyning, vi bruger, kommer, ca. én gang hver 10. dag med artiklerne, vi har brug for. Vi har efter de 5 år, vi har samarbejdet med dem fået et rigtigt godt forhold til dem. De vil gøre alt, hvad de kan for at levere alle varerne, vi har brug for. Det er kun hændt én gang, at de ikke kunne levere det rigtige antal printerpatroner, vi bestilte.
Det skete, dengang vi flyttede ud i nye lokaler. Vi opdagede midt under flytningen fra citycenter til forstaden, at vi ikke havde alle kontorartiklerne, vi havde brug for. Det var temmelig vigtigt, at vi fik dem hurtigt, fordi vi havde en vigtig deadline dagen, efter flytningen skulle være på plads. Vi havde bestilt patroner til 5 printere, men vi fik kun 3 sæt. Det var ikke godt. Det er ikke rart at miste en deadline, når man har knoklet med et tilbud i en måned, fordi der ikke er toner i printeren.