Her på skolen har vi ansat en dame til at passe telefonen. Det er en lidt ældre kvinde, som er en humørbombe, og hun svarer altid opringningerne fra forældre lige med det samme. Hun er faktisk den fødte sælger, kan jeg høre, så jeg forstår ikke, at hun ikke får sig et job, hvor hun laver telefonsalg.
Professionel pasning af telefonen
Jeg har spurgt hende om det. Hun kunne sikkert tjene flere penge som telefonsælger end som telefonpasser her hos os. Hun fortalte os, at den form for telefonpasning, hun laver lige nu, er hun godt tilfreds med. Det er hos dem her: https://www.topcall.dk/telefonpasning/ hun arbejder med telefonpasning for virksomheder.
Hun siger, at hun ikke har brug for at tjene mange penge, men at hun gerne vil have et job, som dette, fordi det sikrer, at hun kommer ud af huset og møder mennesker. Hun er alene og har en formue, som dækker hendes udgifter. Pengene, hun tjener hos os, er en slags lommepenge, som hun bruger til at købe rejser og luksusvarer for.
Mange måder at tage telefonen på
Og hun rejser meget, det er rigtigt nok. Forleden kom hun på arbejde og fortalte om sin forlængede weekend i Ljubljana. Hun var taget direkte i lufthavnen efter arbejdet her og mødte frisk op mandag morgen. Hun havde været i teatret, og se en eller anden opera. Og hun havde selvfølgelig glemt sin mobiltelefon derhjemme. Om hun havde glemt den, er jeg ikke sikker på. Jeg tror, at hun havde efterladt den. Når man har passet telefonen hele ugen, så gider man vist ikke også at tale i sin egen telefon. Og som hun sagde, vi har jo robotter til at varetage telefonpasningen på mobilen.
Man får bare en besked om, at der er nye beskeder til én, og så kan man vælge at lytte til dem, når man gider det. Det er noget andet, hvis man skal tale med forældre til et barn, som er blevet sygt. Så skal man være til stede og svare lige med det samme.